Umelá inteligencia (AI) sa postupne dostáva do všetkých odborov. Spoločnosť Delirest vďaka partnerstvu s Autocanteen ponúka ako prvá v Česku a na Slovensku revolučné samoobslužné riešenie platieb vo firemných reštauráciách a závodných jedálňach. Ide o prevratnú inováciu, už žiadne čiarové kódy – umelá inteligencia dokáže vizuálne identifikovať čokoľvek od ovocia, nápojov, vážených šalátov až po taniere s hotovým jedlom. Priemerná doba čakania pri pokladni sa skráti na neuveriteľných 10 sekúnd. Inovácia so sebou prináša aj ďalšie výhody, bližšie ich opisuje Michal Debrecíni, generálny riaditeľ Primirest a Delirest ČR/SR.
Čo je Autocanteen systém
Pokladňa 21. storočia, ktorá dokáže pomocou 3D skenera identifikovať, čo má zákazník na tanieri.
S AI pokladnicou trvá jedna transakcia menej ako 10 s
V reštaurácii U nás v pražských Holešoviciach spoločnosť Delirest spustila ako prvá v Českej republike a na Slovensku systém Autocanteen, ktorý dokáže pomocou skenera a neustále učiacej sa umelej inteligencii spoľahlivo identifikovať, čo má zákazník na tanieri, a vďaka tomu výrazne zrýchliť platenie a tým eliminovať fronty pri pokladni. Ako túto novinku vnímajú zákazníci?
Veľmi pozitívne, spočiatku prevládala najmä zvedavosť. Skvelou správou je, že nová technológia hostí – stravníkov aj naďalej „baví“, a navyše vďaka intuitívnemu, mimoriadne ľahkému ovládaniu, 100 % v češtine, sa ju rýchlo naučili používať.
Čo stálo za rozhodnutím povedať áno tejto modernej technológii, ktorá je v Českej republike unikátna? Jednou z našich firemných hodnôt sú inovácie a neustále zlepšovanie kvality, a to nielen v oblasti starostlivosti o našich zamestnancov, ale predovšetkým potom v rámci našich služieb, komfortu pre našich hostí. Cieľom Delirest je byť lídrom vo využívaní moderných digitálnych technológií tak, aby naše firemné reštaurácie, závodné jedálne, kaviarne, kantíny a bufetové kiosky boli podniky 21. storočia, ktoré v tomto obore určujú trendy.
Hľadali sme technológiu, ktorá urýchli odbavenie hostí v našich reštauráciách a našli sme ju. Vďaka systému Autocanteen trvá jedna transakcia, vrátane identifikácie všetkých položiek menej ako 10 sekúnd .
Desať sekúnd? To zákazník strávi pri pokladni naozaj krátky čas. Je táto doba priemerná? V prevádzkach, v ktorých túto technológiu pilotujeme, skutočne môžeme potvrdiť priemernú dĺžku jednotlivých transakcií pod 10 sekúnd a vďaka intuitívnemu používateľskému rozhraniu je aj doba adaptácie hostí na nový, v mnohých ohľadoch mimoriadne atraktívny spôsob platenia veľmi krátka.
Spoločne s dodávateľom Novum Global a zároveň našim partnerom, spoločnosťou Autocanteen aktuálne dokončujeme integráciu do nášho systému, aby sme mohli toto riešenie zaviesť aj do takých prevádzok, kde na základe požiadaviek klientov využívajú stravníci alternatívne platobné metódy, tj napríklad zamestnanecké karty, prednabité, alebo potom úverové karty na stravovanie, resp. majú veľmi individualizovanú dotačnú politiku.
Pozrite sa, ako funguje systém Autocanteen v praxi:
S AI pokladňou využijeme našich zamestnancov pri výrobe či servise
Autocanteen je podobný samoobslužným pokladniam v supermarkete – zákazníci prichádzajú s jedlom k staniciam, kde podnos s jedlom položia pod 3D skener. Ten v priebnehu okamihu vypočíta sumu, ktorú má hosť zaplatiť. Koľko vašich zamestnancov musí pri procese byť a zákazníkom prípadne asistovať? Jedna samoobslužná autonómna pokladňa plne nahradí konvenčnú pokladňu s obsluhou, čo má zásadný vplyv na produktivitu práce. To v praxi znamená, že napríklad v prevádzke, ktorá je dnes procesne závislá na 4 klasických pokladniach a 4 pokladničkach, ich nahradíme štyrmi Autocanteen pokladňami a jednou pozíciou supervízora, ktorý bude hosťom len asistovať – napríklad v prípade problémov s načítaním jedla alebo platbou, obdobne ako je to v supermarketoch.
Počet sa teda oproti obsluhujúcim pri pokladniach znížil? Ako využijete ich voľné kapacity? Áno. Efektivita je jeden z našich hlavných motívov. Rozhodne nám primárne nejde o znižovanie počtu zamestnancov, ale o ich presunutie do tej časti prevádzky, v ktorej budú mať vyššiu pridanú hodnotu pre naše služby, teda do obsluhy, servisu alebo priamo do vlastnej výroby jedál a občerstvenia.
Našou dlhodobou stratégiou je kontinuálne zvyšovanie produktivity práce, pretože veríme, že je to jeden z najefektívnejších spôsobov, ako sa vyrovnávať s inflačným tlakom, ako zvyšovať našu konkurencieschopnosť, ale zároveň zabezpečiť pre našich zamestnancov atraktívne odmeňovanie nad rámec priemeru v našom odvetví.
Výhody Autocanteen systému
Rýchlejšie odbavenie zákazníkov
Pokladne bez front
Zníženie počtu pokladničných
Využitie ľudí v príprave či v servise
Prehľadné dáta
S AI pokladňou plánujeme aj obmenu ponuky
Autocanteen nie je iba pokladňa, dokáže reštauráciám dodať aj zaujímavé dáta. Čo všetko sa dá zo systému vyčítať? Čo sa týka dát samotných, systém automaticky generuje dáta porovnateľné so štandardnými pokladničnými systémami – tj. predajné štatistiky, ich časové snímky, vyhodnotenie úspešnosti jednotlivých položiek atď. Toto ale je, ako som naznačil, súčasťou analytiky snáď každého softvéru pre pohostinstvo.
V čom u Autocanteen vidíme veľkú pridanú hodnotu, je užívateľská prívetivosť, jednoduchosť nastavenia a syntéza predajných dát do manažérskeho dashboardu, v ktorom na jednej stránke máme náhľad na všetky dôležité dáta v čitateľnej a zrozumiteľnej forme a vzťahoch .
A ako bude reštaurácia dáta využívať v praxi? Analytika predajných dát nám poskytuje dôležité informácie o zákazníckom správaní a preferenciách, a je tak cenným podkladom pri návrhu a obmene produktovej ponuky.
Keďže sa jedná o 3D skener, uchováva aj fotografie jedál, ktorá sa v ten deň predalai? Systém kombinuje tri technológie – okrem spomínanej 3D technológie pracuje s rozoznávaním obrázkov a objekty vyhodnocuje aj pomocou kamery s umelou inteligenciou, ktorá sa stále učí. Pre správne vyhodnotenie preto stačí iba jedna „snímka“ produktu.
Jednotlivé pokladne sú navyše prepojené a dáta zdieľajú, takže teoreticky by stačilo „učiť“ iba jednu pokladňu v sieti a ostatné by využívali zdieľané dáta. Zároveň dopĺňajú databázu o vlastné snímky a vyhodnotenia, čím sa presnosť rozpoznávania neustále zlepšuje. Vďaka tomu je rozpoznávanie veľmi presné a chybovosť na úrovni iba 2 až 3 %. Chybovosť ale neznamená, že vám pokladnica zaúčtuje nesprávny produkt, ale že v prípade nejasnosti hosťa vyzve na výber správneho pokrmu na dotykovej obrazovke . A tým sa znova učia.
Plánujete tento systém zaviezť vo všetkých vašich reštauráciách? Tento systém sa stane štandardnou súčasťou našej služby a plánujeme ho využívať u všetkých klientov, kde to bude dávať ekonomický a prevádzkový zmysel. Sme pripravení na plošné zavedenie automatických pokladní do našich prevádzok.